Zaprite iskalnik s tipko ESC

Pretres na nemškem avtomobilskem trgu

Nemški avtomobilski trg se sooča s šokom, saj Volkswagen resno razmišlja o zaprtju dveh tovarn in prekinitvi kolektivnega dogovora v Nemčiji. Ta odločitev je del širših prizadevanj podjetja, da zmanjša previsoke izdatke, ki jih prinaša prehod na električna vozila.

V nedavnem pismu, naslovljenem na zaposlene, je Volkswagen napovedal, da med možnimi ukrepi za varčevanje ne izključujejo možnosti zaprtja tovarn v Nemčiji. Zaprtje tovarn bi lahko spremljalo tudi prisilno prekinjanje delovnih razmerij, kar bi predstavljalo kršitev trenutno veljavnega kolektivnega dogovora, ki naj bi bil v veljavi do leta 2029. Po informacijah delavskega sveta razmišlja Volkswagen o zaprtju ene izmed velikih tovarn za proizvodnjo vozil in enega obrata za izdelavo komponent. Če bi se napovedi uresničile, bi šlo za prvo zaprtje tovarne Volkswagna v Nemčiji v 87-letni zgodovini podjetja. Takšna poteza bi neizogibno pripeljala do konflikta s sindikati.

IG Metal napovedal boj

Sindikat IG Metall je že napovedal, da se bo odločno boril proti takšnim načrtom. Thorsten Gröger iz IG Metall je v izjavi poudaril, da so načrti uprave neodgovorni, saj ogrožajo delovna mesta in stabilnost regij v Nemčiji. Opozoril je, da sindikat ne bo toleriral odločitev, ki jih podjetje sprejema na račun delovne sile in širše družbene stabilnosti.

Volkswagen, ki je sicer vodilni proizvajalec znotraj skupine, se je kljub temu znašel v središču varčevalnih ukrepov v višini 10 milijard evrov. Podjetje se sooča z vse večjimi stroški logistike, energije in delovne sile, kar je povzročilo padec marže na 2,3 odstotka v prvi polovici leta, kar je za 1,5 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Razvoj električnih vozil se izkazuje za vse bolj zahtevnega in finančno potratnega, obenem pa se zmanjšuje povpraševanje po teh modelih.

Na kitajskem trgu prevladujejo domači tekmeci

Poleg tega je Volkswagen izgubil zagon na svojem največjem trgu, Kitajskem, kjer so ga prehiteli lokalni proizvajalci z baterijsko-električnimi vozili. Kitajski konkurenti zdaj širijo svoj vpliv v Evropo, kar dodatno otežuje položaj Volkswagna in njegovega razvojnega oddelka. Oliver Blume, izvršni predsednik skupine Volkswagen in Porscheja, je opozoril, da se gospodarsko okolje vse bolj zaostruje, pri čemer Nemčija izgublja svojo konkurenčnost.

Zgodovina kaže, da so spopadi s sindikati že večkrat privedli do konca mandata vodilnih v podjetju. Nekdanji izvršni direktorji, kot so Bernd Pischetsrieder, Wolfgang Bernhard in Herbert Diess, so vsi naleteli na odpor sindikatov pri poskusih povečanja učinkovitosti, zlasti v Volkswagnovih domačih operacijah.

Sindikat obtožuje vodilne zaradi napačnih odločitev

Sindikat obtožuje trenutno vodstvo podjetja, da je v preteklih letih sprejelo vrsto napačnih odločitev, vključno z neustreznimi naložbami v hibridna vozila in počasnim odzivom na rastoče povpraševanje po cenovno dostopnih baterijsko-električnih modelih. Namesto zapiranja tovarn sindikat predlaga, da vodstvo zmanjša kompleksnost proizvodnje in bolje izkoristi sinergije med tovarnami znotraj skupine.

Analitiki ocenjujejo, da bi Volkswagen lahko zaprl tovarni v Osnabrücku in Dresdnu, kar bi imelo daljnosežne posledice za lokalne skupnosti in širšo nemško avtomobilsko industrijo. Vsekakor se zdi, da Volkswagen čaka težko obdobje, v katerem bo moral najti ravnovesje med potrebami podjetja in zahtevami delavcev.

Gaudeamus.si

Suspendisse faucibus sit amet urna vel faucibus. Cras dictum lorem eu placerat luctus. Vivamus erat nulla, fringilla ac sit amet urna volutpat et.